Stående udvalg
§ 14. Teknik & Byggeudvalget består af 5 medlemmer.
Stk. 2. Udvalget varetager den umiddelbare forvaltning af kommunens opgaver på det teknik- og byggeområdet, affaldsområdet samt af den kommunale lufthavn, herunder opgaver vedrørende
- veje, stier og fortove,
- parker, anlæg, skove, naturområder og øvrige grønne områder,
- offentlige toiletter,
- kollektiv trafik,
- hyre-, rute- og fragtbilkørsel,
- offentlig belysning,
- kirkegårde,
- vandløb,
- affaldshåndtering
- byggeopgaver inden for udvalgets område,
- drift og almindelig indvendig vedligeholdelse vedr. de til udvalgets virksomhed knyttede bygninger,
- drift og vedligeholdelse af ejendomme i øvrigt inden for udvalgets område, herunder kolonihaver, landbrugsarealer, beboelsesejendomme og erhvervsbygninger,
- vedligeholdelse af alle kommunen tilhørende ejendomme, jorder og bygninger i det omfang, hvori disse beføjelser ikke – helt eller delvist – ved denne styrelsesvedtægt er henlagt til andre udvalg,
- udvendig vedligeholdelse, vedligeholdelse af tekniske installationer samt opretning inden for øvrige udvalgs områder (bortset fra idrætsanlæg og tekniske produktionsanlæg),
- gennemførelse af byggerier efter godkendt byggeprogram i fagudvalgene (bortset fra tekniske produktionsanlæg),
- samarbejde med private og selvejende institutioner inden for udvalgets område.
Stk. 3. Udvalget udarbejder forslag og foretager indstilling til byrådet om kommunens planlægningsopgaver inden for udvalgets område i samarbejde med Økonomiudvalget samt om navne til gader, veje og pladser og om takster inden for udvalgets område.
§ 15. Plan & Miljøudvalget består af 7 medlemmer.
Stk. 2. Udvalget varetager den umiddelbare forvaltning af kommunens opgaver på det arealanvendelses - og det miljømæssige område, herunder
- kommune- og lokalplanområdet,
- bygge- og boligforhold (ekskl. støttet boligbyggeri), herunder myndighedsudøvelse inden for disse områder,
- administration vedr. de til fordel for kommunen pålagte servitutter og deklarationer,
- miljøbeskyttelse, herunder grundvandsbeskyttelse,
- klima og bæredygtighed.
Stk. 3. Udvalget varetager drift og almindelig indvendig vedligeholdelse af bygninger, definerer ønsker og behov og sikrer afsættelse af anlægsbeløb vedrørende byggeopgaver inden for udvalgets område.
Stk. 4. Udvalget varetager drift og vedligeholdelse af anlæg og arealer inden for udvalgets område.
Stk. 5. Udvalget udarbejder forslag og foretager indstilling til byrådet vedrørende kommunens planlægningsopgaver inden for udvalgets område i samarbejde med Økonomiudvalget.
§ 16. Sundhed & Omsorgsudvalget består af 5 medlemmer.
Stk. 2. Udvalget træffer afgørelse i sager om ydelser m.v. til enkeltpersoner på det sundheds- og omsorgsmæssige område bortset fra afgørelser, der ved denne styrelsesvedtægt er henlagt til andre udvalg.
Stk. 3. Udvalget varetager den umiddelbare forvaltning af kommunens opgaver på det sundheds- og omsorgsmæssige område bortset fra opgaver, der ved denne styrelsesvedtægt er henlagt til andre udvalg, herunder opgaver vedrørende
- drift af områdecentre,
- praktisk hjælp og personlig pleje til ældre, syge og handicappede,
- produktion af mad til plejehjemsbeboere og hjemmeboende,
- genoptræning og forebyggelse,
- rehabilitering af ældre, syge og handicappede,
- udmøntning af sundhedspolitik,
- samspil med regionen, sygehusvæsenet og de praktiserende læger,
- kommunal medfinansiering,
- administration af kommunens beboelsesejendomme og almene boliger,
- disponering af kommunale lokaler til formål, der falder ind under udvalgets område.
Stk. 4. Udvalget varetager drift og almindelig indvendig vedligeholdelse af bygninger, definerer ønsker og behov og sikrer afsættelse af anlægsbeløb vedrørende byggeopgaver inden for udvalgets område. For beboelsesejendomme og almene boliger varetager udvalget tillige udvendig vedligeholdelse.
Stk. 5. Udvalget varetager drift og vedligeholdelse af anlæg og arealer inden for udvalgets område.
Stk. 6. Udvalget udarbejder forslag og foretager indstilling til byrådet om kommunens planlægningsopgaver inden for udvalgets område i samarbejde med Økonomiudvalget.
§ 17. Kultur & Fritidsudvalget består af 7 medlemmer.
Stk. 2. Udvalget varetager den umiddelbare forvaltning af kommunens opgaver inden for kultur- og fritidsområdet, herunder
- folkeoplysning,
- ungdomsskole,
- kulturskole,
- skolefritidsordninger (SFO),
- fritids- og ungdomsklubber,
- fritidstilbud for børn og unge,
- SSP og forebyggelse,
- biblioteksvæsen,
- Byhistorisk Arkiv,
- museer,
- teatervirksomhed,
- natur- og kulturformidling,
- samarbejde med offentlige myndigheder samt private og selvejende institutioner inden for udvalgets område,
- disponering af kommunale lokaler til formål, der falder ind under udvalgets område,
- drift og vedligeholdelse af idrætsanlæg m.v. og visse fritidsbygninger.
Stk. 3. Udvalget varetager drift og almindelig indvendig vedligeholdelse af bygninger, definerer ønsker og behov og sikrer afsættelse af anlægsbeløb vedrørende byggeopgaver inden for udvalgets område.
Stk. 4. Udvalget varetager drift og vedligeholdelse af anlæg og arealer inden for udvalgets område.
Stk. 5. Udvalget udarbejder forslag og foretager indstilling til byrådet om kommunens planlægningsopgaver inden for udvalgets område i samarbejde med Økonomiudvalget.
§ 18. Børn & Familieudvalget består af 7 medlemmer.
Stk. 2. Udvalget træffer afgørelse i sager om ydelser m.v. til enkeltpersoner på det sociale og det sundhedsmæssige område bortset fra afgørelser, der hører under Børn og Ungeudvalgets lovmæssige kompetence samt afgørelser, der ved denne styrelsesvedtægt er henlagt til andre udvalg.
Stk. 3. Udvalget varetager den umiddelbare forvaltning af kommunens opgaver inden for børne- og familieområdet i det omfang, hvori disse opgaver ikke ved denne styrelsesvedtægt er henlagt til andre udvalg, herunder
- folkeskole,
- dagpleje,
- daginstitutioner,
- private dagpasningsordninger,
- specialundervisning for voksne,
- tandpleje,
- sundhedspleje i forhold til børn og unge,
- familierådgivning,
- dag- og døgntilbud i forhold til børn og unge efter social- og sundhedslovgivningen,
- samarbejde med offentlige myndigheder samt private og selvejende institutioner inden for udvalgets område.
Stk. 4. Udvalget varetager drift og almindelig indvendig vedligeholdelse af bygninger, definerer ønsker og behov og sikrer afsættelse af anlægsbeløb vedrørende byggeopgaver inden for udvalgets område.
Stk. 5. Udvalget varetager drift og vedligeholdelse af anlæg og arealer inden for udvalgets område.
Stk. 6. Udvalget udarbejder forslag og foretager indstilling til byrådet om kommunens planlægningsopgaver inden for udvalgets område i samarbejde med Økonomiudvalget.
§ 19. Social & Arbejdsmarkedsudvalget består af 7 medlemmer.
Stk. 2. Udvalget træffer afgørelse i sager om ydelser m.v. til enkeltpersoner på det sociale område og arbejdsmarkedsområdet bortset fra afgørelser, der ved denne styrelsesvedtægt er henlagt til andre udvalg.
Stk. 3. Udvalget varetager den umiddelbare forvaltning af kommunens opgaver på det sociale område og kommunens arbejdsmarkeds- og beskæftigelsesmæssige bortset fra opgaver, der ved denne styrelsesvedtægt er henlagt til andre udvalg, herunder
- opgaver, der specielt retter sig mod borgere med særlige sociale problemstillinger, såvel psykiske som fysiske, hvor opgaverne ikke ved denne styrelsesvedtægt er henlagt til andre udvalg,
- samarbejde med offentlige myndigheder samt private og selvejende institutioner inden for udvalgets område,
- pension,
- individuel boligstøtte.
Stk. 4. Udvalget varetager den umiddelbare forvaltning af kommunens integrationsindsats.
Stk. 5. Udvalget varetager drift og almindelig indvendig vedligeholdelse af bygninger, definerer ønsker og behov og sikrer afsættelse af anlægsbeløb vedrørende byggeopgaver inden for udvalgets område.
Stk. 6. Udvalget varetager drift og vedligeholdelse af anlæg og arealer inden for udvalgets område.
Stk. 7. Udvalget udarbejder forslag og foretager indstilling til byrådet om kommunens planlægningsopgaver inden for udvalgets område i samarbejde med Økonomiudvalget.