Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Borgerrådgiver

Har du brug for hjælp til at forstå en Esbjerg Kommune afgørelse eller en konkret sag med kommunen? Borgerrådgiveren er der for at hjælpe. Alle i Esbjerg og Fanø Kommune kan kontakte borgerrådgiveren, og det er gratis.

Det kan du bruge borgerrådgiveren til

Vi er her for at hjælpe dig med kommunens sagsbehandling og personlige betjening. Vores mål er at løse uoverensstemmelser og forebygge konflikter gennem mægling og dialog.

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Vi tilbyder en bred vifte af tjenester, herunder:

1. Hjælp til at blive hørt:

Hvis du føler, at kommunens behandling af dig eller din sag ikke er tilfredsstillende, kan vi bistå med at sikre, at din stemme bliver hørt.

2. Behandling af henvendelser:

Vi håndterer henvendelser om kommunens sagsbehandling, personalets optræden og lignende spørgsmål.

3. Forståelse af afgørelser:

Hvis du har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen, står vi til rådighed for at give dig vejledning og klarhed.

4. Rådgivning om klager:

Vi kan vejlede dig om, hvordan du klager over kommunens afgørelser og henvise dig til de relevante klageinstanser.

5. Støtte ved diskrimination:

Hvis du har oplevet diskrimination i kommunen, kan vi hjælpe dig med at gå videre med sagen og sikre, at dine rettigheder bliver respekteret.

6. Konfliktløsning:

Hvis der opstår konflikter i forbindelse med en sag, kan vi assistere med at genskabe dialogen mellem dig og kommunens medarbejdere.

7. Forslag til forbedringer:

Vi modtager gerne dine forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og betjening kan forbedres. Din feedback er vigtig for os.

8. Forberedelse af samtaler:

Hvis du føler dig utryg ved en kommende samtale med kommunen, er vi her for at hjælpe. Vi kan assistere med forberedelsen, deltage i mødet og hjælpe med opfølgning efter samtalen.

Vores mål er at sikre, at alle borgere føler sig hørt og får den nødvendige støtte og vejledning i deres interaktion med Esbjerg Kommune. Kontakt os for at få hjælp og rådgivning. Vi er her for dig!

Social kompas

Få overblik over aktiviteter, hjælp og sociale tilbud i Esbjerg Kommune

Socialkompas er en digital platform, som samler sociale tilbud til gavn for borgere, civilsamfund og kommuner.

Portalen samler tilbud og synliggør dem, så borgere har adgang til relevante tilbud, som kan hjælpe dem.

Sådan kan du kontakte borgerrådgiveren

Du er altid velkommen til at kontakte borgerrådgiver Janne Andersen eller socialfaglig konsulent Elisa Ferrari på telefon, via borger.dk, Digital Post eller ved personlig henvendelse. Se hvordan i kontaktboksen her på siden.

Du kan møde borgerrådgiveren og socialfaglig konsulent på

Hovedbiblioteket
Nørregade 19, 6700 Esbjerg.

Desuden kommer vi til Bramming den første og tredje torsdag i måneden og til Ribe den første torsdag i måneden.

Ring gerne på tlf. 7616 2010 og aftal en tid, så er du sikker på, at du kan træffe Janne eller Elisa.