For at virksomheder kan kommunikere sikkert med Esbjerg Kommune, er der følgende muligheder:
Virksomhedspostkassen
Log på med medarbejdersignatur på Virk.dk og send digital post til Esbjerg Kommune. Denne metode er velegnet, hvis du kun sjældent har behov for at sende sikkert til Esbjerg Kommune.
Sikker post løsninger med Tunnelmail/Direkte Adressering
Har du behov for regelmæssig kommunikation med Esbjerg Kommune, vil det være en fordel for begge parter, hvis det sker vha. en sikker mail løsning med Tunnelmail/Direkte Adressering.
Hvis du anskaffer en sikker mail løsning, som understøtter Tunnelmail/Direkte Adressering, kan der sendes sikkert til alle adresser på @esbjergkommune.dk og @esbjerg.dk.
Dvs. at en medarbejder hos jer kan sende direkte til en medarbejder hos Esbjerg Kommune, udenom fordelingspostkasser, som kan forsinke leveringen.
Hvis du søger på Internettet efter ”Sikker post tunnelmail”, vil du få flere forslag til leverandører af den type løsninger.
Sikker mail vha. medarbejdercertifikat
Denne løsning betyder at Esbjerg Kommunes offentlige nøgle skal gemmes i virksomhedens adressekartotek. Det er kun muligt at sende til Esbjerg Kommunes hovedpostkasser.
Denne løsning har følgende ulemper:
- Certifikat udløber
- Medarbejderen skal huske at kryptere og signere hver mail
- Mail kan kun åbnes af den modtagende medarbejder med kode til medarbejdercertifikatet
Læs mere om medarbejdercertifikatet
eKontaktformular
Hvis du ikke har mulighed for at benytte nogle af ovenstående, kan du bruge denne formular til sikker post:
eKontakt-formular
- Vælg den postkasse, som du vil sende mail til (hovedpostkasse eller en af de fem forvaltninger)
- Udfyld felterne og vedhæft eventuelle bilag
- Klik på OK
- Du bliver nu bedt om at signere med din medarbejdersignatur (nøglekort, nøglefil eller med digital signatur).
- Du har nu sendt en sikker mail til Esbjerg Kommune