Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Print, tryksager og visitkort

Mere og mere information bliver lavet til de digitale medier, men Esbjerg Kommune laver dog også stadig bl.a. trykte brochurer og annoncer.

Typografi

Typografien – eller skrifttypen – er endnu et vigtigt element i Esbjerg Kommunes grafiske identitet.
Vi benytter to skrifttyper, Frutiger og Verdana.

Vi bruger generelt Frutiger i alle kommunens brochurer og tryksager, mens Verdana er den officielle skrifttype til for eksempel breve og elektroniske præsentationer.

Verdana er i øvrigt en standardskrifttype, som alle med en Windows baseret PC råder over.

I sjældne tilfælde hvor Frutiger eller Verdana ikke kan benyttes kan andre skrifttyper benyttes. Kun ifølge aftale med Kommunikation.

På vores hjemmeside er brødteksten xxxx

Eksempler på typografier Esbjerg Kommune

Visitkort og aftalekort

Brochurer

Esbjerg Kommune har ofte behov for at informere om små og store emner i brochureform.

Eneste krav i brochuredesignet er, at Esbjerg Kommunes logo er placeret på forsiden og at EnergiMetropol-logoet er med i brochuren med mindre specielle forhold taler imod dette.

Det kan være ”standard-logoet”, hvor der kun står Esbjerg Kommune, eller forvaltnings/afdelingslogoet.
Eget logo kan også placeres på forsiden, men kan aldrig erstatte kommunens logo.

Læs om typografien (skrifttypen) under ”Typografi”.

Derudover er der frie rammer med hensyn til opsætning og layout.

Hvis flere brochurer tilsammen udgør en serie, skal de enkelte brochurer i serien være bygget efter samme skabelon.

Energimetropol logo
Alle brochurer skal indeholde EnergiMetropol-logoet, med mindre specielle forhold taler imod dette. EnergiMetropol-logoet kan evt. placeres på bagsiden eller på side 1 eller 2.

Annoncer

Annoncer

Esbjerg Kommunes annoncer er bygget op efter en fast skabelon. Skabelonen definerer en fast ramme, men er i øvrigt fleksibel i forhold til både højde og bredde.

Informationsannoncer  bestilles via EKnet, klik på M ikonet længst til højre for at gå til Esbjerg kommunes nye MedieBooking system.

Jobannoncer bestilles via EKnet, klik på E ikonet for EMPLY, finder du ved siden af ikonet til MedieBooking.

Bemærk, at ”brødteksten” (dvs. beskrivelsen af jobbet mv.) i jobannoncer i printmedier, dvs. aviser, fagblade mv., maks. må fylde 300 anslag. Brødteksten i digitale medier er som regel ikke begrænset.