Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Digital postkasse til virksomheder og foreninger

Din virksomhed skal have en digital postkasse, så I kan kommunikere sikkert med det offentlige. Du kan koble postkassen sammen med din e-Boks Erhverv. 

Digital post og e-Boks er ikke det samme. Derfor er din virksomhed ikke automatisk meldt til digital post, selv om du måske har oprettet en e-Boks.

Forskellen på digital post og e-Boks er, at du i e-Boks kan få post fra andre private virksomheder, hvorimod du i din digitale postkasse kan få post fra alle offentlige myndigheder. Med digital post kan du skrive nye breve til myndighederne eller svare på deres breve digitalt.

Du kan samle din post et sted
I din e-Boks kan du også finde din post fra virksomhedens digitale postkasse, så snart den er tilmeldt.

Når din virksomhed både er tilmeldt digital post og e-Boks, får du samme post i begge postkasser. Du behøver altså kun se virksomhedens post et sted.

Læs mere om at synkronisere din digitale postkasse

Sikker post til Esbjerg Kommune
Læs hvordan du sikkert kan sende følsomme oplysninger til kommunen

Hvis du har brug for hjælp

Digital post

Hvis din virksomhed har brug for hjælp til at oprette en digital postkasse, så kontakt endelig biblioteket eller få hjælp hos Virk.dk.

Fritagelse for digital post

Meget få virksomheder kan fritages

Din virksomhed kan kun blive fritaget for digital post, hvis det vil koste dig over 3000 kr. at få oprettet en bredbåndsforbindelse på mindst 512 Kbit i download. 

Ring til Esbjerg Kommunes Kontaktcenter, hvis du har brug for at få din virksomhed fritaget for digital post.