Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Bestil spande til affald og genbrug

Læs mere om hvordan du ændrer størrelse på din skraldespand eller bestiller ekstra spande til genbrugeligt affald.

Find information om de forskellige spande

Hvem kan bestille spande?

Du kan bestille spande, hvis du ejer den bolig, du bor i, eller hvis du er administrator eller formand for udlejningsejendomme, andels- eller ejerforeninger. 

Hvis du er lejer, skal du henvende dig til din udlejer. Som lejer kan du desværre ikke selv bestille ekstra spande, fordi engangsudgiften opkræves via ejendomsskatten. 

Leveringstid

Hvis du bestiller senest fredag kl. 11, leverer vi spanden hos dig i den efterfølgende uge. Der kan dog være lidt længere leveringstid i forbindelse med helligdage og lukkedage.

Vidste du?

Når din skraldespand er væltet, er det måske med vilje

Når det er kraftig blæst, lægger skraldemanden din spand ned efter tømning. På den måde kan vi undgå, at den går i stykker ved at blive blæst omkuld.

Hvis du flytter du i nybyggeri

Bestil spande til dit nybyggede hus

Som ny ejer skal du tilmelde en skraldespand til husstanden. Læs mere og tilmeld jeres nye adresse.

Spande til nybyggeri

Er du i tvivl om, hvilken spand du skal bruge?

I den elektroniske sorteringsguide kan du slå de ting op, du er i tvivl om, hvor du skal smide hen.

Sorteringsguide

Spanden er i stykker

Fortæl os hvis din spand er gået i stykker. Så kommer vi og reparerer den.

Fortæl om fejlen

Stort Genbrug

Du kan få hentet fx møbler, elektronik eller stort metal, hvis du bestiller afhentning gennem den ordning, som vi kalder Stort Genbrug.

Læs mere og bestil afhentning

For meget affald?

Få hentet ekstra restaffald

Det koster 30 kr. per sæk

Har du brug for at komme af med ekstra restaffald? Så kan du købe en kode eller et sækkemærkat, som du sætter på din sæk med restaffaldet. Skraldemanden tager sækken med, næste gang han tømmer restaffald hos dig.

Læs hvordan du får hentet ekstra affald