Problemer med at sende sikker post til kommunen
På baggrund af generelle landsdækkende driftsforstyrrelser på kommunens It-systemer, kan der være længere svarfrist på din ansøgning.
Hvis du har trykket ”besvar” i din digitale postkasse på et brev fra kommunen, er det ikke sikkert, at vi har modtaget din henvendelse.
Hvis du ikke får svar på din ansøgning inden for den forventede frist eller du bliver i tvivl om vi har modtaget dit svar, må du meget gerne kontakte kommunen telefonisk på tlf. 7616 1616.
Udfordringen omfatter blandt andet merudgifter og enkeltydelser.
Merudgifter er nødvendige udgifter, som kommunen kan yde tilskud til, hvis du har en varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Merudgifter til voksne ydes efter Serviceloven § 100. Det er en betingelse, at den nedsatte funktionsevne er af indgribende karakter.
Enkeltydelser
Hvis du står i en vanskelig økonomisk situation, kan du søge kommunen om hjælp til enkeltydelser.
En enkeltydelse giver mulighed for enkeltstående økonomisk hjælp med henblik på, at du fremadrettet får mulighed for at klare dig selv.
Enkeltydelse er blandt andet støtte til:
- Medicin og sygebehandling
- Tandbehandling
- Briller
- Flytning
- Boligindskud og -depositum (ved privat udlejere)
- Samværsudgifter
Du skal altid søge om hjælp inden du påtager dig udgiften.