Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Information om datahåndtering

Når du opretter eller støtter et borgerforslag giver du os oplysninger om dig selv. Disse oplysninger behandler vi efter reglerne i Databeskyttelsesloven.

Vi behandler dine personoplysninger, når du logger på og opretter eller stemmer på borgerdrevne forslag.

Dataansvarlig er:

Esbjerg Kommune
Torvegade 74
6700 Esbjerg
CVR-nummer 29189803
Hjemmeside www.esbjergkommune.dk
Telefon 76 16 16 16

Skriv til os via digital post på borger.dk
 

”Behandling” betyder enhver form for håndtering af personoplysninger.

Det kan fx være indsamling, registrering, systematisering, opbevaring, søgning, brug, videregivelse eller sletning af oplysninger.

”Behandling” kan også være registrering af oplysninger i et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem.

”Personoplysninger” er oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til en bestemt person.
 

Sådan behandler vi dine personoplysninger

Retten til at behandle dine personoplysninger i forbindelse med borgerforslag er hensynet til udførelse af en opgave i samfundets interesse, jf. Persondatalovens artikel 6, stk. 1, litra e.

Vi behandler alene dine personoplysninger i form af navn, adresse og e-mail, når du opretter eller stemmer på et forslag.

Formålet med at behandle dine personoplysninger er at kunne registrere, hvem der stiller eller stemmer på de enkelte forslag. Dette med henblik på at skabe gennemsigtighed i den demokratiske proces, der ligger i at stille forslag, der ønskes behandlet er Byrådet – herunder legitim og geografisk interesse ved at sikre, at der er tale om borgere fra Esbjerg Kommune.

Et forslag udløber 12 måneder efter, det er oprettet. Alle personoplysninger knyttet til et forslag, herunder oplysninger om forslagsstiller og støtter, vil blive slettet, når forslaget arkiveres.

Opnår et forslag 2000 stemmer inden for 12 måneder, og opfylder forslaget kriterierne for en drøftelse i byrådet, vil personoplysninger knyttet hertil blive slettet, når forslaget er færdigbehandlet.

Som registreret har du disse rettigheder:

  • Ret til berigtigelse
  • Du kan anmode om at få rettet/påført oplysninger i din sag, hvis du mener, at oplysningerne er forkerte eller mangelfulde.
  • Ret til sletning
  • Du kan i særlige tilfælde anmode om at få slettet oplysninger i din sag.
  • Ret til begrænsning af behandling
  • Du kan i visse tilfælde anmode om at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
  • Ret til indsigelse
  • Du har i særlige tilfælde ret til at gøre indsigelse mod en ellers lovlig behandling af dine personoplysninger.
  • Ret til afvise en automatisk behandling af din sag, herunder profilering
  • Du kan klage over kommunens behandling af dine oplysninger til Datatilsynet.

Du kan læse Databeskyttelsesloven/forordningen her

Læs mere om dine rettigheder på Datatilsynets hjemmeside

Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K
Telefon 3319 3200, Fax 3319 3218, E-mail dt@remove-this.datatilsynet.dk