Mødet afholdt på Korvangen kl. 16.30 – med formøde fra kl. 16.00 – 16.30.
Deltagere: Anna Maria, Conny, Vibeke, Thomas, Sanne og Morten
Afbud: Tove
Referent: Anna Maria
Ordstyrer: Sanne
Dagsorden
Gennemgang af punkter til dagens møde – generel opsamling
Opsamlingspunkter udsættes – i stedet drøftes det kommende årsmøde.
Morten gennemgår materiale vedrørende ”Den gode overgang fra barn til voksen”
Koordinationsrådet finder, at det er godt materiale, som kan være med til at give tryghed for forældre/pårørende til unge i forbindelse med overgangen fra børne området til voksen området.
Sidste nyt vedrørende besparelser i UCV
Besparelserne, som var varslet er gennemført. Det udmøntes bl.a. i rengøringsstandarden, som sænkes. Der er også besparelser i 2024, som man er ved at kigge på.
Omorganisering af tilbudslederne
Kort gennemgang heraf.
Fælles opsamling. Hvilke ønsker er der til kommende emner/drøftelser i Koordinationsrådet?
1) Den vedtagne nye handicappolitik i Esbjerg kommune! Hvilken betydning har den for rådets arbejde?
2) Ledsagerordning efter par. 85 ( til forskel for den sædvanlige efter par. 97) i serviceloven. Hvornår og hvordan kan vores pårørende opnå denne bevilling??
Jeg er bekendt med, at en beboer på Kornvangen og en på Birkekrattet har fået bevilget et bestemt antal timer til et bestemt formål.
eg har et emne til drøftelse engang i løbet af året.
Tænker kvalitetsstandarderne er mangelfulde.
Der står ikke man skal have et boligbevis i paragraf 108
Det er ikke tydeligt hvem og hvordan fællesrum indrettes, betales osv
Ude områder, skadedyr osv. hvis ansvar og bekostning er det m.m
Tydelighed og gennemsigtighed må være vores ønske, så diskussioner og misforståelser undgås.
Til drøftelse: vi har tidligere meldt ud, at de forskellige afdelinger (pårørende) kunne kontakte et bestemt medlem af koordinationsrådet. Hvad er erfaringerne hermed? Er det nødvendigt? Andre forslag til at gøre koordinationsrådet synligt?
Udsættes.
Opsamling på de afholdte møder vedrørende pårørendesamarbejde og pædagogik på UCV. Hvornår afholdes opsamlingsmøder som udmeldt og hvilken rolle skal Koordinationsrådet have i møderne?
Udsættes.
Nyt fra centerledelsen (Morten)
Der er fortsat store rekrutteringsvanskeligheder og derfor bliver der ansat flere ufaglærte.
Der er et kommissorium på vej vedr. de samlede tilbud til borgerne (botilbud og aktivitets-/beskæftigelsestilbud), som man vil se nærmere på.
Der er administrative udfordringer i forbindelse med borgernes økonomi. Bankerne vil ikke længere tillade, at
medarbejderne sammen med borgerne hæver kontanter. Ledelsen har kontaktet Økonomi afdelingen (Esbjerg kommune) vedr. problematikken.
Eventuelt
Årsmødet skal afholdes i 1. kvartal i 2024.
Det afholdes denne gang i Esbjerg (Kornvangen). Det går på skift mellem Ribe og Esbjerg.
Der er flere, der ønsker at træde ud af koordinationsrådet.
Der drøftes vedtægtsændringer, da det har vist sig at være svært at finde det vedtagne antal bestyrelsesmedlemmer på 7 personer og reelt er alle på valg hver 2. år.
Sanne laver indbydelse.
Morten sørger for at få indbydelsen sendt ud til tilbudslederne, som sender den videre til de pårørende.
Der er tilmelding på grund af forplejningen. (står i invitationen- hvem der skal meldes ind til)
Dato for årsmødet: 12-03-2024 kl. 18:00
Næste møde i koordinationsrådet er 07-03-2024 kl. 16:30 på Kornvangen 7.