Esbjerg Kommune har i forvejen gode adresser. Men nogle steder er de ikke præcise nok.
Hvis adresserne ikke er præcise nok eller måske helt mangler, kan man risikere, at ambulancen, redningsmandskab, post-/pakkebud, eller andre, der bruger GPS, ikke kan finde hurtigt frem.
Når kommunen har fastsat en adresse, er den kort tid efter tilgængelig på internettet, så alle ved, hvor adressen er. Vi vil løbende orientere herom på siden.
Der kan være behov for nye adresser fordi:
- Der er mange interessenter, som har brug for præcise adresser.
- Der kan opstå akut behov for en ambulance, brandvæsen eller politi- og de hurtigt skal kunne finde vej.
- Der er mange borgere samlet på ét sted.
- Besøgende skal kunne finde vej
- Den enkelte borger eller virksomhed modtager varer
- Den enkelte borger eller virksomhed skal kunne modtage post
- Den enkelte borger eller virksomhed engang imellem vil skulle have besøg af telefonselskabet, den lokale kloakservice eller lignende, og den pågældende servicemedarbejder skal kunne finde vej.
- En officiel adresse er nødvendig for at kunne tilmelde sig i CPR- og eller CVR registret.
Der er derfor mange gode grunde til at gøre adresserne bedre i Esbjerg Kommune. Det afgørende er, at der fremover er entydige og korrekte adresser – det giver borgere og virksomheder større velfærd og tryghed samt bidrager til virksomhedernes konkurrencedygtighed i form af bedre logistik og færre omkostninger.
Vi ser frem til et positivt samarbejde, hvor vi sammen skal forbedre kvaliteten af Esbjerg Kommunes adresser.