Beboerlicens til Esbjerg midtby pr. 1. december 2025
Den tidligere betalingszone i Esbjerg midtby, er nu en beboerlicenszone. Det betyder, at du, som beboer i midtbyen, har mulighed for at købe en beboerlicens, hvis du
- har folkeregisteradresse i beboerlicenszonen (se zonen på kortet nedenfor)
- er registreret som enten ejer, bruger eller sekundær bruger af køretøjet.
Beboerlicensen er elektronisk tilknyttet bilens registreringsnummer, som kontrolleres af p-vagten via bilens nummerplade. Du skal derfor ikke sætte dokumentation i bilens forrude.
Licensen koster 400 kr. og er gyldig i 2 år. Prisen dækker et administrationsgebyr.
Licensen giver ingen rettigheder i andre zoner og fritager ikke for parkeringsafgifter pålagt efter færdselslovens regler.
Nedenfor kan du læse mere om vilkårene og søge om licensen via linket.