Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Fejl i medicintilskud – kontanthjælpsmodtagere

Får du kontanthjælp, og får du tilskud til medicin? Der er desværre fejl i systemet, som beregner medicintilskud.

Selvom du har fået brev fra Esbjerg Kommune om, at du er berettiget til medicintilskud og kan henvende dig direkte på apoteket, så virker det system, som apotekerne bruger, når de beregner, hvor meget du får i tilskud, og hvor meget du selv skal betale for din medicin, desværre ikke korrekt. Herudover er der enkelte borgere, som ikke har modtaget en bevilling. Nogle har ved en fejl fået en bevilling, selvom de ikke opfylder betingelserne.

Sådan gør du

Hent din medicin på apoteket, som du plejer. Har du en gyldig bevilling af medicintilskud, kan du selv lægge ud for medicinen, gemme kvitteringen og efterfølgende få tilskuddet tilbagebetalt ved Esbjerg Kommune. Husk, at det kun er tilskudsberettiget receptpligtig medicin, du har ret til tilskud til.

Bruger du digital post, kan du sende din kvittering fra apoteket til os via din digitale postkasse - du vil blive bedt om at logge på med MitID:

Send din kvittering

Bruger du ikke digital post, så kan du aflevere eller sende din kvittering fra apoteket til Esbjerg Kommune, Torvegade 74, 6700 Esbjerg. Husk at skrive att: Kontanthjælp og dit cpr.nr. på kvitteringen.

Du er altid velkommen til at ringe til os på tlf. 76 16 93 84 hverdage kl. 10-12.

Hvad ved vi om fejlene?

Vi har i øjeblikket desværre ingen oplysninger om, hvor mange borgere der er ramt af fejl, og vi ved heller ikke, hvornår fejlene forventes løst. Vi afventer en udmelding fra den fælleskommunale IT-leverandør.

Vi opdaterer denne side løbende.