Ansøg om at stemme i eget hjem

Hvis du er syg, eller på anden måde fysisk ikke er i stand til at forlade dit hjem, kan du ansøge om at brevstemme hjemmefra. Ansøgning om at brevstemme i hjemmet kan indgives fra 5. oktober 2022 til og med 20. oktober 2022 kl. 18.00. Fristen for at ansøge er udløbet.

Hvis din ansøgning bliver godkendt, vil to valgtilforordnede komme hjem til dig, så du kan afgive din brevstemme. De to tilforordnede kan også hjælpe dig med at stemme, hvis du har brug for det.

Ansøgning med elektronisk underskrift (MitID)

Udfyld ansøgningen på din PC, underskriv den med dit MitID og send den elektronisk til kommunen.

Hvis du ikke har MitID

Du skal udfylde ansøgningen på din computer, men du skal først vælge fanen "Manuelt login".
Underskriv ansøgningen ved hjælp af mus eller din finger (touch skærm) og send derefter ansøgningen elektronisk til Esbjerg Kommune.

Hvis du hverken har MitID eller computer

Du kan bestille blanketten i Borgerservicecentret på tlf. 76 16 16 16.