Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Tilbud om MitID-hjemmebesøg

I perioden fra 12. september til 31. oktober 2022 tilbyder Borgerservice et hjemmebesøg til oprettelse af MitID for de borgere i Esbjerg Kommune, som har brug for MitID, men som ikke kan møde fysisk i Borgerservice.

Hjælp til MitID hjemmebesøg er tiltænkt borgere, som ikke har fysisk mulighed for at besøge Borgerservice for at få hjælp til oprettelse af MitID eller for at få foretaget genvalidering af deres identitet.

Besøg i hjemmet aftales i forbindelse med en forudgående samtale på telefon, hvor det afgøres, om du skal have besøg eller om der er andre muligheder.

Vores hjemmebesøg vil fx være betinget af:

  • At du selv kan administrere brugernavn og adgangskoder, og at du selv kan tilgå og anvende MitID og dine identifikationsmidler.
  • Du skal på forhånd have forsøgt at gennemføre overgangen fra NemID til MitID, men det er ikke lykkedes fx på grund af manglende pas, pas uden chip eller ældre telefon.
  • At det er forsøgt, om du med hjælp fra en anden kan få oprettet MitID app på en telefon eller Ipad/tablet med anvendelse af de nye ID-funktioner i MitID-app.

Ring til Borgerservice

Hvis du har behov og brug for hjælp til oprettelse af MitID eller hjælp til genvalidering, men ikke fysisk kan møde i Borgerservice, så kan du ringe til os på følgende telefonnummer:

Ring 76161616

Når du ringer, vil vi stille dig nogle spørgsmål for at afklare, om et hjemmebesøg er den rette løsning for dig, eller om der kunne være andre muligheder.

Sammen med dig aftaler vi en dag, hvor vi kommer 2 medarbejdere fra Borgersevice i dit hjem for at hjælpe dig med oprettelsen. Et par dage før besøget vil du få oplyst et ca. tidspunkt.

Borgerservice medbringer det nødvendige udstyr, så oprettelsen kan gøres helt færdig under besøget.