Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Bestil NemID

NemID er dit personlige login, som du kan bruge til at logge sikkert på fx din netbank, selvbetjeningsløsninger eller din digitale postkasse. Du kan også få NemID nøgleapp, så det er lynhurtigt at bruge dit NemID direkte fra din smartphone eller tablet. 

Ekstraordinært åbent i Borgerservice

For at imødekomme den store efterspørgsel på MitID, pas og snart også brevstemmer vil der være ekstraordinært åbent i Borgerservicecentrene.

Der kan afgives brevstemme fra onsdag den 20. april 2022 til og med lørdag den 28. maj* 2022 kl. 16.00. 
*Bemærk, det er kun i Esbjerg, der er åbent den 28. maj.

Den 27. maj 2022 kan du brevstemme i Borgerservice Esbjerg kl. 10-12.

Esbjerg

Der kan afgives brevstemme på Borgerservice i Esbjerg i den almindelige åbningstid.
Det er muligt at bestille tid på forhånd på www.esbjerg.dk/tid eller ring og lav en aftale på telefon 76 161616.

Lørdagsåbent

Der vil være lørdagsåbent på Borgerservice i Esbjerg:

  • Lørdag den 21. maj 2022 kl. 9 – 15 - Der er åbent for MitID, Pas og Brevstemmer
  • Lørdag den 28. maj 2022 kl. 9 – 16 - Der er åbent for Brevstemmer

Der er desuden åbent for brevstemmer fredag den 27. maj 2022 kl. 10 – 12.

Bramming

Der er mulighed for at brevstemme på Borgerservice i Bramming:

  • Mandage kl. 8 - 17 (sidste gang er den 23. maj 2022)
  • Onsdage kl. 9 - 15 (sidste gang er den 25. maj 2022)

Ribe

Der er mulighed for at brevstemme på Borgerservice i Ribe:

  • Tirsdage kl. 9 - 15 (sidste gang er den 24. maj 2022)
  • Torsdage kl. 8 – 17 (sidste gang er den 19. maj 2022)

Har du mistet dit nøglekort, eller er det spærret eller aldrig kommet frem?

Som noget nyt har NemID nu mulighed for at sende dig et nyt nøglekort i løbet af få dage. Det eneste, du skal gøre er at bestille et nyt via selvbetjening på www.nemid.nu

Derefter vil du modtage et nyt nøglekort med posten i løbet af få dage.


Sådan bestiller du NemID

Du kan bestille NemID på følgende måder:

Skal du have NemID for første gang?

Hvis du skal bestille et NemID for første gang, skal du møde personligt op i Borgerservice.

Før du møder op i Borgerservice, skal du huske at bestille tid på www.esbjerg.dk/tid

Når du møder op, er det vigtigt, at du tager gyldig legitimation med. Her på www.nemid.nu kan du se en liste over gyldige id-dokumenter.

Vær opmærksom på, at du udover at fremvise gyldig legitimation, også kan blive bedt om at svare på nogle kontrolspørgsmål eller stille med et vitterlighedsvidne.
Det vil fx være, hvis du lige er indrejst i Danmark eller ikke har en godkendt/registeret adresse. 

Er du i tvivl, om du skal have et vitterlighedsvidne med, så kontakt os gerne på 76 16 16 16


Borgerservice er åbent - for alle med forudbestilt tid.

For at sikre at der ikke opstår kø, eller at der samles for mange mennesker, skal du bestille tid, før du kommer i Borgerservice. 

Læs mere og bestil tid

Generel info om NemID

Få hjælp til digital selvbetjening

På tlf. 70 20 00 00 eller  76 16 16 16 kan du få hjælp til de digitale selvbetjeningsløsninger.

Vi har åbent:
Mandag - torsdag 08.00 - 20.00
Fredag 08.00 - 16.00
Søndag 16.00 - 20.00

Bemærk, vi kan ikke foretage konkret sagsbehandling.

 

NemID nøgleapp

Gratis app gør det meget lettere at bruge NemID

Swipe i stedet for at taste koder

Med NemID nøgleapp kan du bruge dit NemID direkte fra din smartphone eller tablet - uden at have dit nøglekort ved hånden.

Du godkender login og underskrift med NemID med et swipe i stedet for at indtaste en nøgle. På den måde løber du aldrig tør for nøgler. 

Du kan bruge NemID nøgleapp'en, uanset om du skal bruge dit NemID på din mobil, tablet eller computer.