Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

I rammeaftalen for 2025-2026 for de 22 syddanske kommuner og Region Syddanmark er der i bilag 11 beskrevet en model for beregning, fastsættelse og opkrævning af borgerens egenbetalinger for boligen, el, varme, madservice mv.  Dette oplysningsskema skal tilbuddene bruge til at sende de relevante oplysninger til borgerens handlekommune til brug for beregningen af egenbetalingen. Handlekommunen skal i henhold til lovgivningen fastsætte og opkræve borgeren for boligbetaling, el og varme efter § 107 og § 108 samt for kost efter SEL § 83 stk. nr. 3 (madserviceordning). Tilbuddet skal fortsat opkræve borgeren for andre valgfrie ydelser herunder øvrige kostordninger. Det enkelte tilbud skal udfylde et skema for hver borger. Oplysningsskemaet sendes til handlekommunerne senest den 1. november 2024 for borgere indskrevet i 2024. Ved indskrivninger efter 1. november skal skemaet så vidt muligt fremsendes til handlekommunen senest to uger inden indskrivningsdagen. Oplysninger skal sendes vedrørende borgere i følgende tilbud: - §107 og §108 i Serviceloven - §105 efter Lov om almene boliger Der er udarbejdet et særskilt skema til hver paragraf. Tal vedrørende 2024 skal oplyses i 2024 prisniveau og tal vedrørende 2025 i 2025 prisniveau.

Angiv antal
Angiv om det er "eget" eller "fælles" rum
Angiv "ja" eller "nej" Hvis "ja" - angiv om det er af kommunen, botilbud eller andre
Har du uddybende bemærkninger til dine besvarelser indtil videre?