Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Hjælp min GPS kan ikke finde vej

Læs her hvad du kan gøre, hvis du oplever problemer med at finde en vej eller adresse på din GPS.
 

Esbjerg Kommune leverer IKKE geografisk information til producenter af GPS-navigators.

Hvis du oplever problemer med at finde en vej eller adresse på din GPS kan fejlene indberettes til kortleverandøren via internettet. Du skal typisk oprettes som bruger med e-mail og password før du kan indberette.

 

  • Hvis du oplever fejl i en rutebeskrivelse eller en GPS-navigering, kan du indberette fejlene via en online rapportering til de to største leverandører af GPS-data HERE og Teleatlas.
  • Det kan du gøre via linkene HERE (Garmin GPS m. fl.)  og Teleatlas (TomTom GPS m. fl.)  
  • Hvis du oplever fejl i online korttjenester som Google Maps eller Krak, kan du indrapportere direkte på siden. på Google Maps' kortside, findes funktionen i nederste venstre hjørne, hvor teksten "Rapporter et problem" er angivet. Er der fejl i Kraks ruteplan kan du indsende rettelser direkte på Kraks kortside, hvor der i nederste højre hjørne er angivet teksten "Indsend rettelse/kommentar.

Vær opmærksom på, at selvom en fejl er rettet hos kortfirmaet, kan der gå rigtig lang tid før den slår igennem på GPS'en, idet det kræver en opdatering af GPS'ens kort. Dette gælder dog ikke for Google Maps, der henter data direkte fra nettet.

Esbjerg Kommune leverer geografisk information til Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (SDFE).

Hvis du mener, at der er fejl i placering af adresser;

  • Du kan tjekke en adresse på danmarksadresser.dk. Hvis du ikke finder adressen, kan du kontakte os.
  • Esbjerg Kommune er adressemyndighed og leverer geografisk information til SDFE. Hvis der IKKE er fejl i adressen i hverken Kommunen eller danmarksadresser.dk, men på din GPS skal du kontakte GPS-producenterne og indberette fejlen hos dem som beskrevet ovenfor.