Hjælpen kan sættes i gang inden for 14 dage. Du kan selv vælge, om opgaven skal udføres af os, af et privat firma, som kommunen har godkendt, eller af en person, du selv udpeger.
Du og din leverandør aftaler, hvornår hjælpen skal leveres. Du skal være hjemme på det aftalte tidspunkt. Hvis du ikke er til stede, må medarbejderen ikke være i dit hjem, og de aftalte opgaver vil derfor ikke blive udført.
Leverandøren skal give dig besked, hvis leveringen af praktisk hjælp er forsinket i mere end 60 minutter. Hvis leverandøren aflyser rengøringshjælpen, skal leverandøren tilbyde dig et erstatningsbesøg inden for en uge.
Hvis du har behov for at ændre det tidspunkt, hvor hjælpen leveres, kan du aftale det med din leverandør. Du skal melde afbud senest dagen før, hvis du er bortrejst eller af andre grunde ikke har brug for hjælp nogle dage.
De sikkerhedsmæssige forhold i dit hjem skal være forsvarlige. Det kan være nødvendigt at fjerne møbler eller benytte hjælpemidler, for at du kan få den bedste hjælp og for at sikre et godt arbejdsmiljø for medarbejderne.
Hjælp til rengøring og indkøb m.v. ophører i perioder, hvor en rask ægtefælle eller samlever, voksne børn eller andre, der kan varetage opgaven, bor i hjemmet.