Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Har du en sygemeldt medarbejder?

Hvis din medarbejder er sygemeldt længere tid, har du nogle pligter. En række værktøjer kan understøtte, at han eller hun vender hurtigst muligt tilbage.

Som arbejdsgiver spiller du en vigtig rolle i forhold til at følge op på dine ansattes sygemelding.

Arbejdsgivere med sygemeldte medarbejder har pligter i forhold til sygemeldte. Men de har også en række muligheder og hjælpeværktøjer, som har til hensigt at understøtte dialogen med den sygemeldte medarbejder om, hvordan han eller hun kan bevare tilknytningen til arbejdspladsen under sygdommen.

Herunder kan du finde information om poltikker, samtaler, paner mv. Du kan søge mere information i faktaarkene som der findes et link til i bunden. 

Redskaber

Læs mere på styrelsens hjemmeside

Hvis du mangler viden og redskaber til at få din syge medarbejder tilbage, så læs mere på styrelsens hjemmeside

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Handicapkompenserende ordninger

Der findes en række muligheder for at kompensere for psykiske og fysiske handicap på arbejdspladsen som jobcentret kan hjælpe din virksomhed med således en medarbejder kan fastholdes

Læs mere her

Faktaark til virksomheder

På denne side kan din virksomhed finde uddybende information og eksempler på hvordan du hjælper en sygemeldt medarbejder tilbage i arbejde.

Faktaark