Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Afholdelse af offentlige arrangementer og events

Skal du afholde et offentligt arrangement, skal du huske at sikre dig, at du har de nødvendige tilladelser, så du kan gennemføre dit arrangement på lovlig vis. Nedenstående finder du råd og vejledning til, hvordan det skal gøres. Husk du som arrangør har ansvaret for at indhente de nødvendige tilladelser.

Søg i god tid

Når ansøger om at afvikle dit offentlige arrangement, er det vigtigt, at du sender de nødvendige ansøgninger i god tid. Det vil sige minimum 4-6 uger inden afholdelsen af arrangementet. Du skal nemlig regne med, at sagsbehandlingstiden kan vare op til 4-6 uger – regnet fra den dag, myndighederne har modtaget alle nødvendige oplysninger.

Brug vejledningen her på siden for at sikre, at du får ansøgt de nødvendige tilladelser.

Inden du ansøger, er det en god ide, at have afklaret følgende ting:

  • Hvor og hvornår skal arrangementet afholdes?

  • Hvor mange skal deltage i arrangementet?

  • Hvilke aktiviteter skal der være til arrangementet (fx hoppeborge, show/koncert m.m.)?

  • Skal der serveres alkohol, skal der også ansøges om bevillig hertil, en såkaldt lejlighedstillladelse.

  • Hav dit materiale klar (beskrivelser, program, kort m.v.), når du laver din ansøgning. Det gør sagsbehandlingen hurtigere.

  • Ved større arrangementer på offentlige arealer kan Syd- og Sønderjyllands Politi kræve at der bliver udarbejdet en sikkerhedsplan.
    Download vejledning til hvordan du laver en sikkerhedsplan

Vejledning: Sådan ansøger du om et arrangement

Mangler du stadig svar?

Få råd og vejledning om afholdelse af events og arrangementer

Event
Torvegade 23
6700 Esbjerg

Att.: Mathias Neessen, eventkoordinator
Tlf. 76 16 50 28 
mne@esbjerg.dk